مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تدریس، ویژگی های تدریس، روش های نوین یاددهی و یادگیری (فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تدریس، ویژگی های تدریس، روش های نوین یاددهی و یادگیری (فصل دوم تحقیق)

دسته: علوم انسانی

بازدید: 1 بار

فرمت فایل: docx

حجم فایل: 64 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 23

  • ویژگی های تدریس
  • مبانی نظری و پیشینه روش تدریس
  • روش های نوین یاددهی و یادگیری (فصل دوم تحقیق)
  • روش های نوین یاددهی و یادگیری (فصل دوم تحقیق)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تدریس
  • ویژگی های تدریس
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تدریس، ویژگی های تدریس، روش های نوین یاددهی و یادگیری (فصل دوم تحقیق)

[...دانلود خواهم کرد...]

موارد مشابه را حتما بررسی فرمایید:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روش تدریس، ویژگی های تدریس، روش های نوین یاددهی و یادگیری (فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع: دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

عبارت است از راه منظم، با قاعده و منطقی برای ارائه درس و در واقع برنامه ای مدوّن و از پیش تعیین شده برای رسیدن به اهداف مورد نظر معلم که بر اساس آن هدف های کوتاه مدت و بلند مدت، محقق می گردد. اصطلاح تدریس، اگر چه در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می رسد، اکثرمعلمان و مجریان برنامه های درسی با معنی و ماهیّت درست آن آشنایی دارند. برداشت هایمختلف معلمان از مفهوم تدریس می تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه یکار کردن با آنها تأثیرمثبت یا منفی بر جای گذارد. برداشت چندگانه از مفهوم تدریسمی تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از مهمترین آنها ضعف دانش پایه و اختلاف درترجمه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاه های مختلف تربیتی است. گاهی آشفتگی و اغتشاشدر درک مفاهیم تربیتی به حدی است که بسیاری از کارشناسان، معلمان و دانشجویان اینرشته مفاهیمی چون پرورش، آموزش، تدریس و حرفه آموزی را یکی تصور می کنند وبه جایهم به کار می برند. این مفاهیم اگر چه ممکن است در برخی جهات وجوه مشترک و در همتنیده داشته باشند، اصولاً مفاهیم مستقلی هستند و معنای خاص خود را دارند. (گانیه، 1985، 96)

در روش تدریس نیز آشنایی با واژه های زیر ضرورت دارد:

روش: تلاش برنامه ریزی شده جهت دستیابی به مطلوب را روش گویند. بنابراین اگر تلاشی بدون برنامه ریزی صورت گیرد، آن کار روش مند نخواهد بود. همچنین برنامه ریزی بدون تلاش و کوشش جهت دستیابی به مطلوب نیز تحت مقوله روش ها قرارنمی گیرد.

تدریس: فعالیت دوجانبه یا کنش متقابل را بین فرادهنده و فراگیر با هدف یادگیری تدریس گویند. نکته اساسی این نوعفعالیت، دو جانبه بودن آن است که روانشناسی ارتباط، زمینه ساز این مسأله خواهد بود. گفته شده است، مجموعه اعمالسنجیده منطقی و پیوسته که معلّم به منظور ارایه درس انجام می دهد، فرآیند تدریس نامیده می شود. (گانیه، 1987، 38)

چهار ویژگی خاص در تعریف تدریس وجود دارد که عبارتند از:

وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان

فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده

طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات

ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری.»

[...دانلود خواهم کرد...]